Trening autogenny Schultza

Zapoznaj się z najpopularniejszą techniką relaksacyjną w Europie. Zapraszam na grupowe sesje nauki techniki relaksu.

Niemiecki psychiatra i neurolog H.I.Schultz opracował trening autogenny na początku dwudziestego wieku jako metodę relaksacji. Schultz zauważył, że pacjenci poddawani hipnozie odczuwają najczęściej dwa rodzaje doznań: uczucie ciężkości i ciepła. Cała metoda opiera się w swojej podstawie na wywołaniu u siebie drogą autosugestii właśnie tych dwóch doznań. Trening od początku swego powstania jest najbardziej rozpowszechnioną i przebadaną na całym świecie metodą relaksacji, wśród tych, które istnieją.

Słowo autogenny  pochodzi z języka greckiego „autogen“. Oznacza ono, że możesz ćwiczyć samodzielnie, systematyczne a efekty pojawiają się same z siebie, automatycznie. Jest to forma dotarcia za pomocą koncentracji do własnej głębi. Poprzez wyobrażenia i myśli wpływamy na ciało, psychikę i ducha. Trening ten nazywany jest też autonomicznym.

Określa się go jako trening, ponieważ wymaga on od ćwiczącego  dyscypliny i uporządkowania. Im więcej się go ćwiczy tym lepiej on działa. W wyniku regularnego ćwiczenia dochodzi do fizycznej oraz psychicznej relaksacji (uspokojenia), które powoduje nadzwyczajną regenerację  całego ciała , na wszystkich poziomach.

Trening nadaje się wyśmienicie dla każdej osoby, która ma ochotę poprawić swój nastrój, uleczyć skołatane nerwy czy polepszyć koncentrację potrzebną do nauki czy pracy.

Dla wielu osób pełne rozluźnienie czyli głęboki relaks to stan, którego nigdy nie doświadczyli. Dla nielicznych, to coś, co się zdarza, ale niezmiernie rzadko.

 Motto spotkań brzmi: „Relaksu możesz się nauczyć”.